Kezdőoldal

Mottónk:

„Abból élünk, amit kapunk, de az éltet minket, amit adunk.” (Winston Churchill)

Miért ajánljuk?

Az alapellátásban minimálisra szűkült az az idő, amit az orvos a páciensével tud tölteni. Abban a néhány percben meghatározó, hogy az orvos hogyan tud különböző személyiségű betegekre rugalmasan ráhangolódni, hatékonyan információt gyűjteni, személyre szabottan útmutatót adni. Együttérző, támogató stílusban kommunikálni, a saját érzelmeit akár pillanatok alatt újrarendezni és nyitott, befogadó állapotban fogadni a következő beteget.

Miközben a terápia sikerének fontos része az is, hogy a beteg számára mennyire szimpatikus az orvos, mennyire pozitív a kommunikációja. Placebo kísérletek is igazolják, hogy maga a kapcsolat befolyással van a készítmények hatásosságára.

A kommunikációnak fontos eleme a beteg beláttatása, motiválása, szokásainak, életmódjának megváltoztatásához és a terápiás útmutató követéséhez. Kulturális mintáinkban az empátia kimutatásának, megfogalmazásának nincsenek igazán hatékony szófordulatai, amiből a másik azt érzi, hogy valódi megértést, elfogadást kap. Ráadásul az alapellátás túlterheltsége miatt, mindezek megvalósulása folyamatosan csorbát szenved. Gyakran mindkét fél frusztrált.

Orvosi oldalról nagyon nehéz megőrizni a motivációt, inspirációt a hétköznapok taposómalmában. Valóban lélekkel jelen lenni. Ebben segít a „Tudatos jelenlét” program.

A program célja:

Útmutató a különböző személyiségű betegekhez, melyiküket, hogyan lehet felismerni, kihez, hogyan lehet illeszkedni, hogy leginkább átjusson és motiváló legyen a terápiás javaslat. Az empatikus jelenlét, empátia elsősegély szóhasználatának gyakorlati elsajátítása.

Segítség, „memóriafogasok” az információ rögzítéséhez, valamint a motivációs és konstruktív befolyásolási eszközökhöz. Útjelzőtáblák átadása saját érzéseink kezeléséhez. A partneri szemléletű orvos-beteg kapcsolat kommunikációs mintáinak elsajátítása, szemben a hierarchikus, patriarchális, direkt utasításos tanácsadással.

  • Hogyan kapcsolódjunk személyre szabottan betegeinkhez?
  • Hogyan tudjuk meg és adjuk át a fontos információt? (rögzítésekkel és motiválóan)
  • Milyen lehetőségeink vannak a „compliance” erősítésére?
  • Hogyan kezeljük a beteg érzéseit, adott esetben indulatait?
  • Hogyan kezeljük saját érzéseinket?
  • Honnan merítsünk erőt magunkból?
  • Hogyan újuljunk meg?
  • Hogyan tudunk hozzáférni belső erőforrásainkhoz?